Jumaat, 22 Mac 2013

~~menggila~~

well..i got this crazy symptoms since 2010..
it's all start when i heard their song i'll be back..
imagine i listen to that song from mersing to kl..
do u know how long it takes from mersing to kl using "jalan lama"..
6hours...
and sepanjang that 6 hours i repeat the same song..
again and again...
that is the moment when i fallen in love with their songs and talents..
but then..
after 2years around 2012..
i start fallen in love completely with Kim Min Jun..
he's got talents, attitude, and looks..

at first i thought that was just teen obsession towards celebrities..
and it will fade away..
but ughhh...
oh god..he's just gorgeous..
my sister always said that..
"apalah yg ko pandang kt laki xsunat mcm tu"
well i don't care..
haha..

well..how do they even know if he circumcised or not..
nowadays not only moslems got circumcised...
right..?
and btw, i can do it for him..
one fine day, after i qualified..hahaha

see..
i told u i'm going crazy...
his soft sweet voice..
just melt me..each and everytime i listen to him..
and i really would wish i can listen to that voice everyday..

God, can't you spare him for me..?
please...
Min Jun oppa...i just simply has fallen in love with you..
i just want you in my life.. :-)
can't i have you..?
please..i really do..
oh God...i know u're listening..

if he's the best for me..please..please..please..
make he mine...

okey..finish..bye
:-)

Selasa, 19 Mac 2013

~~membosan~~

Hye semua :-)
sekarang saya tengah bosan..
walaupun banyak benda nak kena study...
tapi saya tetap bosan..

bermulalah posting klinikal di department baru..
department ophthalmology atau bahasa melayunya mata..
hari ni baru je lepas pretest siang tadi..
jawapan saya amatlah terasa kemengarutannya kerana tak study..

sekarang ni sedang dalam proses mencari maklumat untuk dimuatkan dalam makalah...
optic neuritis...ada sesiapa tahu apa itu optic neuritis..?
sama2 lah kita nantikan jawapannye ye..
:-) okeylah saya nak sambung buat keje sekolah..papai...

Ahad, 10 Mac 2013

pre-exam day

salam.. :-)
selalunya, before exam kte kena stdy kan...?
tapi apakan daya..kebosanan dan kemalasan melanda..
tak mampu nk fokus lama..baru sepuluh mnit tatap buku otak dah menerawang,..
patut la dr ENT sllu kata ak sllu berangan :-)

hehe..ni nak merepek sekejap je sebenarnya..
just menghilangkan bosan..sebab lepas ni nak kena sambung tatap kitab..
ngeh3... so, what should we talk about?

ear...apa yang istimewanya sangat ear ni..?
telinga ni adalah organ yang kita guna untuk mendengar...
Allah bagi kita 2 telinga..tujuannya agar kita lebih banyak mendengar...
dan 1 mulut..tujuannya..kurangkan berkata2..
lebih-lebih lagi pada isu yang kita belum pasti tahu pun hujung pangkalnya..
kadang2 bila kita terlalu banyak mengulas tentang sesuatu perkara yang kita tak arif..
terpampang kebodohannya...
sebab tu la kata orang tua-tua...
terlajak perahu boleh diundur..
terlajak kata buruk padahnya..

memang, malaysia adalah sebuah negara yang mengamalkan demokrasi..
mengamalkan hak asasi manusia di mana kita bebas menyuarakan pendapat..
tapi berfikirlah...itulah guna akal yang Dia kurniakan pada kita..
anugerah yang besar..membezakan kita dengan makhluk lain
seharusnya kita yang istimewa ni..
boleh hidup rukun damai...
tapi kadang2 manusia ni dah lebih teruk dari haiwan yang xboleh berfikir tu..
haiwan hidup berlandaskan instinct..
basic instinct untuk pastikan die boleh hidup..
jadi tidak hairan kalau tindakan haiwan ni hanya untuk kepentingan diri..

tapi kalau manusia pun bertindak macam tu..
apa beza kita dengan haiwan?
tolonglah sekalian manusia...
setiap perkataan tindakan kita akan dipersoalkan kelak..
lakukanlah sesuatu yang mendatangkan kebaikan sejagat..
jangan lah mementingkan diri..
berhasad dengki..semua tu tak berfaedah pun...

apakah anda gembira bila wujud rasa iri? cemburu?
semua perasaan negatif tu hanya akan memakan diri sendiri..
lama2 anda boleh jadi gila..
duduk lah di tanjung rambutan..jospital bahagia atau yang sewaktu dengannya...
sebelum hati anda menjadi semakin parah dan tertutup jalan kembali..
marilah kita bersama2..
muhasabah diri..mencari jalan pulang..
ingatlah..
jalan benar itu mungkin tampak berduri..
namun pasti kan ada pelangi yang akan menanti
di hujung kemara kita..

bak kata pepatah...

berakit2 ke hulu..berenang2 ke tepian
bersakit2 dahulu ..bersenang2 kemudian...

marilah kita bersama2 mengorak langkah mencari redha dari-Nya..
redha Allah adlh kunci kebahagiaan hidup..

:-)

cinta & sahabat pt 1

yeayyy..entry ke 5..haha..kali ni cuba teka apa yang aku nak bagi korang baca..?
kisah ni lama dah aku garap..
cuma hilang idea di tgh jalan..
hehe..takat ni aku pun ttau lagi apa nak smbg..so..try la bce..
kalau agak2 ada idea nak sumbangkan..leyh tolong..
idea anda sangat dialu2 kan.. :-)


Sabtu, 9 Mac 2013

bukti kegilaan..

hehe..inilah namanya angin gila dah datang melawat aku..
entry ke 4 untuk hari ni..huhu..
tatau nak cerita apa lagi sebenarnya..
tapi nak juga menulis..
so kali ni biar kita dekatkan hati ngan kekasih kita..
nabi junjungan, Muhammad S.A.W...

cuba dengar alunan Law Kana Bai Nana..
entah betul entah tak aku eja ni.. :-)
bawah ni link die..tapi suara mcm slow sket..

laukanabainana haffiz hamidun & IM mujahid
so enjoy la ye.. :-)

if u love me..




haha..untuk pertama kalinya..
entry ke-3 dlm masa 1 hari..
smpi mse gila ak..ak mmg gila..tak perlu dipersoalkan kegilaan ku..
hik3..
okeyh..entry kali ni pun tentang lagu
mungkin ls ni ad yg kata aku gila muzik...
tp ak mmg suka dgr lagu..
lbeyh3 lg kpop..hehe..nk bt cne..
hati da trjatuh...
hmm lagu kali ni adlh nyanyian N.S. Yoon Ji feat Jay Park..
bg yg ttau, Jay park ni adlh ex leader 2pm yg ak suka sgt tu..
so mcm ni la lirik die....


Aey so I’m asking you, do you love me?

Cause I love you

I’m saying girl cause I really need to know
Is it for real and how deep does it go
Do you love me, cause I love you
Just know that I will always be the one that you can run to
Hear it girl

I missed you
I thought of you from time to time
Maybe it’s the season change because I miss you
Don’t hide it anymore and tell me
Confess to me
Let’s love as much as I’ve been in pain oh

Woo baby baby, I love you more than anything
Getting married and living happily – do that with me
I’ll hold you tightly so you won’t blow away in the wind
When it’s cold, I’ll take off my jacket for you and hold you tight

If you love me
If you want me
Hold me tighter
If you love me
If you want me
Come to me, so tell me baby
Let’s stand behind the turned off street light
And exchange looks only between the two of us
Kiss me show me
Really really love me
Hold me nananana

I wonder if you’re thinking the same thing as me
Something about your eyes that look at me is different

Only you can be the home I rest in
Without you, my road is a crooked path
You’re the strength that can block the wind for me
I want your love
I need your love

If you love me
If you want me
Hold me tighter
If you love me
If you want me
Come to me, so tell me baby
Let’s stand behind the turned off street light
And exchange looks only between the two of us
Kiss me show me
Really really love me
Hold me nananana

I will write your name on the corner of my heart
I’ll hide it so no one can erase it
Yes! Kiss me show me
Really really love me
As if my entire body will become paralyzed,
Hold me too tight

If you love me
If you want me
Hold me tighter
If you love me
If you want me
Come to me, so tell me baby
Let’s stand behind the turned off street light
And exchange looks only between the two of us
Kiss me show me
Really really love me
Hold me nananana

Only you can be the home I rest in
Without you, my road is a crooked path
You’re the strength that can block the wind for me
I want your love
I need your love

bagi yang nak belajar sebutan hangulnya..nah...ak bagi hangul and romanization sekali...

Ay so im asking you do you love me? Cause i love you
im asking girl cause i really need to know
Is it for real and how deep does it go
Do you love me cause i love you
Just know that i will always be the one that you can run to
Hear it girl

보고싶었어 가끔생각했었어
bogosipossogakkeum senggakhessosso
계절을 타는 건지 니가 그리워서
gyejoreul taneun gonji niga geuriwoso
이젠 숨기지 말고 말해 고백하라고
ijen sumgiji malgo malhe gobekharago
내가 아파했던 그만큼 사랑하자고 oh
nega apahetdon geumankeum saranghajago oh

woo baby baby 무엇보다 너를 사랑해
woo baby baby muotboda noreul saranghe
결혼해서 행복하게 사는건 꼭 나랑해
gyor-honheso hengbokhage saneun-gon kkok naranghe
바람에 못 날아가게 내가 꽉 잡아줄게
barame mot naragage nega kkwak jabajulge
추울땐 옷도 벗어주고 널 꽉 안아줄게 (Let's go)
chu-ultten otdo bosojugo nol kkwak anajulge (Let's go)

if you love me if you want me
더 세게 날 안아줘요
do sege nal anajwoyo
if you love me if you want me
내게로 so tell me baby
negero so tell me baby
불꺼진 가로등 뒤에 서서
bulkkojin garodeung dwie soso
둘만의 눈빛을 마주보고
dulmane nunbicheul majubogo
kiss me show me really really love me
날 안아줘요 나나나나
nal anajwoyo nananana

혹시 나와 똑같은 생각을 하는지
hoksi nawa ttokgateun senggageul haneunji
날 바라보는 눈빛이 뭔가 다른걸
nal baraboneun nunbichi mwongga dareun-gol

너만이 나에게 쉴수있는 집
nomani naege swilsuinneun jip
너없는 내길은 꾸불꾸불한 길
no omneun negireun kkubul kkubur-han gil
바람이 불어도 날 막아주는 힘
barami burodo nal magajuneun him
i want your love i need your love

if you love me if you want me
더 세게 날 안아줘요
do sege nal anajwoyo
if you love me if you want me
내게로 so tell me baby
negero so tell me baby
불꺼진 가로등 뒤에 서서
bulkkojin garodeung dwie soso
둘만의 눈빛을 마주보고
dulmane nunbicheul majubogo
kiss me show me really really love me
날 안아줘요 나나나나
nal anajwoyo nananana

내 가슴 한켠에 그대를 쓰고
ne gaseum hankyone geudereul sseugo
아무도 지울 수 없게 숨겨놓고
amudo jiul su opge sumgyonoko
yes! kiss me show me really really love me
온몸이 마비 된것 같이 날
onmomi mabi dwen-got gachi nal
hold me too tight

if you love me if you want me
더 세게 날 안아줘요
do sege nal anajwoyo
if you love me if you want me
내게로 so tell me baby
negero so tell me baby
불꺼진 가로등 뒤에 서서
bulkkojin garodeung dwie soso
둘만의 눈빛을 마주보고
dulmane nunbicheul majubogo
kiss me show me really really love me
날 안아줘요 나나나나
nal anajwoyo nananana

너만이 나에게 쉴수있는 집
nomani naege swilsuinneun jib
너없는 내길은 꾸불꾸불한 길
no-omneun negireun kkubul kkubur-han gil
바람이 불어도 날 막아주는 힘
barami burodo nal magajuneun him
i want your love i need your love x2

last but not least..ini adlah link utk dengar lagu tersebut...

my earcandy

kalau tadi kita serius...