sempena awal ramadhan ni..adik beradik sye yang merantau sume balik kampung...
so mse menyambut 1 ramadhan hr tu..rumah kami mmg riuh dgn suara anak2 kecil..
sepanjang 3hari melihat pelbagai telatah dan keletah mereka buat sye sgt3 happy...
dorg sgt2 lah comeiiinyaa....nti sye akn upload gmbr dorg bg u ols sume tgok..
n smlm akak2 sye da blik ke kediaman masing2...harini kami bersahur 4 org j..
gler ah sunyi..sob3...rindu da menggamit walaupun bru sehari xjupe..sob3
33 orang budak yang sgt comel=)
abang n adik=)
"meh sini abang nk angkat...", kata ahmad hasif =)
"syg adik ni sgt.." kata ahmad hasif..."abang...jgn cium..rimas laaaaa" jerit mohd azri imran..=)
"turn abg lak nek push car ni..mcm syok j tgok adik naik td " kata hasif =)
kt atas ni gmbr2 dorg yg sgt cute=)
Rabu, 3 Ogos 2011
Selasa, 21 Jun 2011
the DAY!!!
hehhe..mesti sume orang tertanya2 npe tajuk ni the Day=)
*bajet j..pdhal xde sape pun nk tau..ngee*
sye bg nme entri kali ni the DAY sbb hari ni rasmi lah sye balik mesia....
n sye xperlu nk blik stdy kt indo g dah...
ini lah hari yang kami sume stdnt batch sye *ACMS-USU* nanti2 kan...
sejak hari pertama kami di OSPEK waktu mggu orientasi...
smpi lah smlm...mmg membuak2 hati nak BALIK MESIA!!!
hik3..akhirnya..hari utk sye dah tiba...
some of my frens lg awal..2,3 hari lepas dorg balik dah...
n some others masih di sana menyelesaikan urusan yang xsiap2...
mmg leceh berurusan di sana..kne bnyk2 sabar..
hehehe...skng ni...sye msih kt LCCT...
mnnti dan trus menanti...xsbr nk btul2 smpi umah...
makkk...
nak tdo ngan mak..oyeah3...
he3...xsbr nk tggu lg beberapa jam...
b4 zuhur smpi la kut..harap xjammed jlan...
hik3...just now somebody ask me wether i am iranian....
do i look like an iranian girl..??
*hik3....i am malaysian....proud to b malaysian=)..*
okeyh..pnjg da ni...bnyk lak sye melalut...ngee..okeyh..
see u olz in next entry=D
*bajet j..pdhal xde sape pun nk tau..ngee*
sye bg nme entri kali ni the DAY sbb hari ni rasmi lah sye balik mesia....
n sye xperlu nk blik stdy kt indo g dah...
ini lah hari yang kami sume stdnt batch sye *ACMS-USU* nanti2 kan...
sejak hari pertama kami di OSPEK waktu mggu orientasi...
smpi lah smlm...mmg membuak2 hati nak BALIK MESIA!!!
hik3..akhirnya..hari utk sye dah tiba...
some of my frens lg awal..2,3 hari lepas dorg balik dah...
n some others masih di sana menyelesaikan urusan yang xsiap2...
mmg leceh berurusan di sana..kne bnyk2 sabar..
hehehe...skng ni...sye msih kt LCCT...
mnnti dan trus menanti...xsbr nk btul2 smpi umah...
makkk...
nak tdo ngan mak..oyeah3...
he3...xsbr nk tggu lg beberapa jam...
b4 zuhur smpi la kut..harap xjammed jlan...
hik3...just now somebody ask me wether i am iranian....
do i look like an iranian girl..??
*hik3....i am malaysian....proud to b malaysian=)..*
okeyh..pnjg da ni...bnyk lak sye melalut...ngee..okeyh..
see u olz in next entry=D
Selasa, 17 Mei 2011
kembali beraksi=)
lme betul dah rsenye xmenaip kt alam maya ni..
any way..i noe nobody gonna miss my presence...
tp xkesa la..cuz i'm not writing only for others to read..=)
okeyh..ni smbungan crta hr tu...smpi2 kt medan..mcm biasa...
harungi tiap hari yg berlalu pnuh sbar...
lately medan sgt pnas=(.....
mmg xthn....mujur la ad satu hari tu hujan..then medan xsepanas besa...
ahad lepas...my friends and i g pnjat gunung..wanna see some picture..??
ujung entri ni nti i upload pics kayh=)...
ni nak crta perjalanan menuju puncak gunung...nma gunung tu sibayak=)
satu dari gunung berapi yang xaktif kt medan ni...
perjalanan kami bermula pd jam 0500 WIB....sbb hajat ktrg nk tgok sunrise..
mlangnya..perjalanan tu sgt lah panjangnye...
smpikan kte da leyh bt solat dhuha ble smpi kaki puncak gunung tu=(....
n perjalanan die sgtlah amat mencabar....fell like crying all the way up...mmg gler ahh...
never thought i'd make it through....smpi di kaki puncak tu..ktrg berehat jap...
then my dearest fren, kahdijah binti mahmud ajak nek puncak die..
ni siyesli puncak tau...yg pling tggi..=D...
at first i was hesitated..but then fikir2 ini once in lifetime chance...
then..gagahkan gak kaki even da rse mcm nk tecabut time tuh...
ditmbh lak ngan one of my dear frens duk kerek2 kte die da smpi puncak..then..
ak pun ap g...xleyh nk mengalah..ahahaha...
smpi j kt puncak gunung tu...menjerit2 ak happy sgt....
prsn mse tu Tuhan j yg tahu...
pemandangan dr atas..siyesli...soooooo beautifull.....feel free sgt...
hilang sume probs yg beserabut dlm kepala....
mmg rse tmau trun...=D
tu la prsn pling indah dlm hidup...i think..=)
any way..i noe nobody gonna miss my presence...
tp xkesa la..cuz i'm not writing only for others to read..=)
okeyh..ni smbungan crta hr tu...smpi2 kt medan..mcm biasa...
harungi tiap hari yg berlalu pnuh sbar...
lately medan sgt pnas=(.....
mmg xthn....mujur la ad satu hari tu hujan..then medan xsepanas besa...
ahad lepas...my friends and i g pnjat gunung..wanna see some picture..??
ujung entri ni nti i upload pics kayh=)...
ni nak crta perjalanan menuju puncak gunung...nma gunung tu sibayak=)
satu dari gunung berapi yang xaktif kt medan ni...
perjalanan kami bermula pd jam 0500 WIB....sbb hajat ktrg nk tgok sunrise..
mlangnya..perjalanan tu sgt lah panjangnye...
smpikan kte da leyh bt solat dhuha ble smpi kaki puncak gunung tu=(....
n perjalanan die sgtlah amat mencabar....fell like crying all the way up...mmg gler ahh...
never thought i'd make it through....smpi di kaki puncak tu..ktrg berehat jap...
then my dearest fren, kahdijah binti mahmud ajak nek puncak die..
ni siyesli puncak tau...yg pling tggi..=D...
at first i was hesitated..but then fikir2 ini once in lifetime chance...
then..gagahkan gak kaki even da rse mcm nk tecabut time tuh...
ditmbh lak ngan one of my dear frens duk kerek2 kte die da smpi puncak..then..
ak pun ap g...xleyh nk mengalah..ahahaha...
smpi j kt puncak gunung tu...menjerit2 ak happy sgt....
prsn mse tu Tuhan j yg tahu...
pemandangan dr atas..siyesli...soooooo beautifull.....feel free sgt...
hilang sume probs yg beserabut dlm kepala....
mmg rse tmau trun...=D
tu la prsn pling indah dlm hidup...i think..=)
Ahad, 23 Januari 2011
journey menuju ke medan~
hmm...isnin ni nak start kelas..
n perjalanan ak menuju ke tempat tu bermula pada ptg jumaat...
petang tu menuju ke kluang..
bermalam di rumahmy sis yg num 4..
then pagi2 hari sabtu menuju ke railway station..
setelah breakfast ala kadar..
ak pun menaiki tren ekspress rakyat yang menuju ke bandar kuala lumpur..
sampai di KL, ak bermalam lak satu malam di rumah khadijah bt mahmud..
*thnx dja n family sudi tumpangkan sye bermalam di sini...*
then hari esok dah kene menuju ke LCCT utk menaiki penerbangan ke medan..
warghhh..
terasa sgt malas n depressed ya nak balik ke tempat tu...
terseksa jiwa raga ku ini...=(
n perjalanan ak menuju ke tempat tu bermula pada ptg jumaat...
petang tu menuju ke kluang..
bermalam di rumahmy sis yg num 4..
then pagi2 hari sabtu menuju ke railway station..
setelah breakfast ala kadar..
ak pun menaiki tren ekspress rakyat yang menuju ke bandar kuala lumpur..
sampai di KL, ak bermalam lak satu malam di rumah khadijah bt mahmud..
*thnx dja n family sudi tumpangkan sye bermalam di sini...*
then hari esok dah kene menuju ke LCCT utk menaiki penerbangan ke medan..
warghhh..
terasa sgt malas n depressed ya nak balik ke tempat tu...
terseksa jiwa raga ku ini...=(
Khamis, 20 Januari 2011
menghabiskan masa di pejabat...
hari ni, pagi2 lagi sye da kne paksa bangun..
my sis ajak teman die g office..
cuti2 pun g office..rjen btul akak sye ni kan..??
*wink2*
actually dorg ad kegiatan gotong royong hari ni..
membersihkan kwsn office mne yg ptut..
almaklumlahh...ad pelawat yg nak dtg..
hik3...
so sye sbgi adik yg baik...
temankan lah dia..
lagipun kesian jugak tgok die dgn perut yg memboyot..
memandu sensowang g office die yg terletak kt bndr mersing..
jauh gak kedudukan office die dr rumah ktrg=)
jadi lah saya insan yg bosan melepak di suatu tmpat yang asing..
bagi saya...
sbb sume pun kwn2 kerja dia..ngeee
=D
my sis ajak teman die g office..
cuti2 pun g office..rjen btul akak sye ni kan..??
*wink2*
actually dorg ad kegiatan gotong royong hari ni..
membersihkan kwsn office mne yg ptut..
almaklumlahh...ad pelawat yg nak dtg..
hik3...
so sye sbgi adik yg baik...
temankan lah dia..
lagipun kesian jugak tgok die dgn perut yg memboyot..
memandu sensowang g office die yg terletak kt bndr mersing..
jauh gak kedudukan office die dr rumah ktrg=)
jadi lah saya insan yg bosan melepak di suatu tmpat yang asing..
bagi saya...
sbb sume pun kwn2 kerja dia..ngeee
=D
Khamis, 13 Januari 2011
malam yang hening...
hehe...masuk hr ni da masuk hari ke berapa ntah ak cuti..
yang pasti cuti sem kali ni nak abeh da..
sob3..maksudnya kne start sem baru selama 6 bulan kat USU yang ak xbpe nk megah tu..
hmmm... yang parahnye g next sem da kne bt KTI...
bagi yg tertnye2 ap tu KTI..
itu adlh semacam tesis..
n bnda tu sgt menyusahkan..
sayu hati....
tp..apakan daya, KTI tu syrt grad...
malas gler ble pk kne berlari sne sini utk jumpa dosen...
hmm..ak da bosan thap cipan ni..tu pasal mengarut mcm ni...=(
okeylah..sebelum ak mengarut dgn lebih lanjut..
bek ak babai dlu=)
yang pasti cuti sem kali ni nak abeh da..
sob3..maksudnya kne start sem baru selama 6 bulan kat USU yang ak xbpe nk megah tu..
hmmm... yang parahnye g next sem da kne bt KTI...
bagi yg tertnye2 ap tu KTI..
itu adlh semacam tesis..
n bnda tu sgt menyusahkan..
sayu hati....
tp..apakan daya, KTI tu syrt grad...
malas gler ble pk kne berlari sne sini utk jumpa dosen...
hmm..ak da bosan thap cipan ni..tu pasal mengarut mcm ni...=(
okeylah..sebelum ak mengarut dgn lebih lanjut..
bek ak babai dlu=)
Isnin, 29 November 2010
-palestin-
salam semua..=))
macam yang sya janji dlm entri lepas..nk cerita sket sal palestin dlm nxt entri kan..
so inilah dia...tp sket2 j tau..sye pun xde la arif sgt tntg ap jdik kt palestin ni..=)
palestin..apakah itu palestin..??
palestin adalah satu negara yang menjadi rebutan 3 kaum..sejak zaman dahulu sehingga sekarang...sye xpandai nk cerita secara geografi n sejarah sbb sye mmg agak2 fail klu crta sal 2 subjek ni..ngee..so klu nk tgok peta n sejarah die leyh klik kt link yg sye bg tu ye..
okey..so...apa j kaum yang rebutkan palestin tu..?
1. orang islam
2. orang yahudi
3. orang kristian
setiap kaum mempunyai alasan tersendiri kenapa mereka merebut tanah palestin..
masing2 mendakwa bahawa tanah palestin adalah milik mereka...dan pelbagai hujah dan bukti dikemukakan...
dan bagi umat islam sendiri berikut adlh alasan kenapa kita harus mempertahankan palestin :
1. palestin adalah tempat isra' mikraj..mcm kita tahu..dlam perjalanan rasul ke sidratul muntaha baginda singgah sebentar di masjid al-aqsa..
2. palestin adalah tanah suci ketiga bg umat islam
3. baitul maqdis juga adalah qiblat pertama umat islam..pada siapa yang xtahu atau terlupa..sebelum kaabah menjadi kiblat umat islam, seluruh umat islam solat dengan berkiblatkan baitul maqdis..kemudian Allah tukar arah qiblat..
4. palestin juga merupakan bumi anbiyaa'..kenapa..??semua nabi berasal dari palestin=)
5. palestin juga adalah negeri perjuangan..kita dapat perhatikan dari garis sejarah negara ini..ia sentiasa berjuang untuk memastikan kewujudannya..
6. tanah ini akan menjadi tanah tempat Isa dibangkitkan kembali dan menyelamatkan seluruh umat manusia dari fitnah dajjal kelak..
so..klu tgok dr segi sejarah islam...amatlah penting utk kita pertahankan tanah ni dr dijajah...sedarkah kita..pergolakan di palestin tu xpernah berhenti..?
liputan berita tentang pergolakan tu mungkin dah reda..namun, penderitaan yang mereka rasakan masih berjalan..sampai lah sekarang...
waktu pergi ceramah prof zainur rasyid hr tu..
mmg hampir mengalir airmata tgok saudara2 kita diperlakukan dengan kejam oleh zionis2 jahat tu..
trus mengutuk diri sendiri bila terfikir apa yang saya dah buat selama ini utk bantu saudara2 saya yg menderita di palestin..??
xde apa2!!!!dan itu sungguh mengecewakan...saya kecewa dgn diri sendiri...
then..saya berkata pada diri sendiri..saya kena berubah..
"hanum..mulai sekarang..perkara yg paling simple yang kau boleh buat adalah hentikan dana yang kau sumbang utk zionis tu"
mesti semua org tertanya2..sejak bila pulak saya bagi dana pada zionis2 laknat tu..
sedar xsedar kta sume pernah bagi dana pada mereka..
macamana???
dengan cara kita beli semua barang2 buatan mereka...tahukah kita setiap duit yang kte guna untuk beli barang2 n mknn dorg tu ad percent yg die msukkan untuk beli senjata..bt research tentang senjata terbaru..
untuk musnahkan saudara2 kita kt sne...
sedar xsedar kita membantu mereka menindas saudara2 kita...masyAllah..berdosanya ak..
so..bila kita da sedar...sila hentikan huluran dana tu sume k!!jom kte boikot company yng bg duit pd zionis..hehehehe..lau nak tau list company yng terlibat ngan zionis tu...nxt entry lak...
=))
semoga mendapat manfaat dari apa yang saya sampaikan kali ni..=)
Langgan:
Catatan (Atom)