Sabtu, 27 April 2013

~~garapan waktu bosan~~

AKU..
Menghadapi dunia ini sendirian..
Meredah onak duri yang dunia lemparkan..
Sering aku resah, kadang aku lelah..

Pada-Nya aku berserah..
Pada-Nya kupanjatkan doa..
Kirimkan aku pendamping..
Agar aku terus teguh menyusuri denai hidupku..

KAU..
Insan yang mengajar aku erti cinta..
Juga yang mengajar aku apa itu rindu..
Membuat aku tahu apa itu cemburu..

Pernah ku serah jiwa..
Kasih dan cinta ku hanya untukmu..
Kau hilang tiba-tiba..
Tiada khabar berita, buat aku kecewa..

DIA..
Hadir dikala ku berduka..
Menghulur cinta seikhlas jiwa..
Bersabar tika aku masih mengenang luka lama..

Ikhlasnya dia menyejuk jiwa..
Sabarnya dia memujuk raga..
Cintanya dia membuka minda..
Kasihnya dia mencelik mata..

KITA..
Mungkin hanya disini..
Cinta mula pudar..setia pula sirna..
Ku tahu bukan inginmu..
Aku perlu kau tahu..
Ini juga bukan pintaku..

AKU & DIA..
Tidak pasti dimana titik mula..
Dia memasuki hatiku..
Hati yang kukunci..
Semakin hari semakin tinggi..

Akhirnya,
Dia berjaya..hatiku telah ditawan..
Puncak hatiku dia..
Raja hatiku pun dia..

AKU, KAU & DIA..
Aku hanya insan sepi yang lemah..
Kau pemilik pertama hatiku..
Namun, ini takdir-Nya..
Dia pemilik hatiku yang terakhir..

Maafkan aku melukakanmu..
Moga kau dapat pengganti yang terbaik untukmu..
Doakan aku bahagia bersama dia..



NUKILAN
~ME~







Tiada ulasan:

Catat Ulasan